Порядок застосовується до усіх підприємств, установ, організацій та навчальних
закладів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, а також до усіх центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних
органів, виконавчих комітетів сільських, селищних та міських рад, а також військових комісаріятів та військових
частин.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 грудня 2016 р. № 921
1. Цей Порядок визначає механізм організації та ведення військового
обліку призовників і військовозобов’язаних (далі - військовий облік)
центральними і місцевими органами виконавчої влади, іншими державними
органами, виконавчими комітетами сільських, селищних та міських рад
(далі - державні органи), військовими комісаріатами, військовими
частинами, підприємствами, установами, організаціями та навчальними
закладами незалежно від їх підпорядкування та форми власності (далі -
підприємства, установи та організації).
2. Військовий облік є складовою змісту мобілізаційної підготовки держави
та полягає у цілеспрямованій діяльності державних органів, підприємств,
установ та організацій щодо фіксації, накопичення та аналізу
військово-облікових даних призовників і військовозобов’язаних із
відображенням їх у військово-облікових документах, а також здійснення
контролю за дотриманням призовниками і військовозобов’язаними,
посадовими особами державних органів, підприємств, установ та
організацій встановлених правил військового обліку.
3. Військовий облік ведеться з метою забезпечення повного та якісного
укомплектування Збройних Сил та інших військових формувань, утворених
відповідно до законів, особовим складом у мирний час та особливий
період.
утворення військового резерву людських ресурсів для забезпечення
здійснення заходів щодо переведення Збройних Сил та інших військових
формувань, утворених відповідно до законів, на організацію і штати
воєнного часу, а також для доукомплектування їх особовим складом у
мирний час та в особливий період;
проведення аналізу кількісного складу та якісного стану призовників і
військовозобов’язаних для їх ефективного використання в інтересах
оборони та національної безпеки держави;
здійснення контролю за виконанням призовниками і військовозобов’язаними,
посадовими особами державних органів, підприємств, установ та
організацій встановлених правил військового обліку.
5. З метою ведення військового обліку в державі утворюється система
військового обліку призовників і військовозобов’язаних (далі - система
військового обліку).
Системою військового обліку є визначена законодавством сукупність
узгоджених за метою та завданнями державних органів, підприємств,
установ та організацій, які ведуть військовий облік та забезпечують її
функціонування із застосуванням засобів автоматизації процесів та
використанням необхідних баз даних (реєстрів), визначених
законодавством.
Головною вимогою до системи військового обліку є постійне забезпечення
повноти та достовірності даних, що визначають кількісний склад та
якісний стан призовників і військовозобов’язаних.
6. Функціонування системи військового обліку забезпечується органами
Міноборони, МВС, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Національної поліції,
центральними органами виконавчої влади, які відповідно до закону
здійснюють керівництво військовими формуваннями, правоохоронними
органами спеціального призначення, а також іншими державними органами.
7. Військово-облікові дані призовників і військовозобов’язаних, за якими
ведеться їх військовий облік, та форма військово-облікових документів
визначаються Міноборони.
8. Військовий облік військовозобов’язаних, які перебувають у запасі СБУ,
Служби зовнішньої розвідки, ведеться в порядку, встановленому
зазначеними органами за погодженням з Міноборони.
здійснює загальне керівництво роботою з організації та ведення
військового обліку, контроль за станом такої роботи у державних органах,
на підприємствах, в установах, організаціях;
визначає особливості ведення військового обліку, а також порядок його
ведення органами військового управління, військовими комісаріатами та
військовими частинами.
10. Кількість осіб, відповідальних за ведення військового обліку, визначається з урахуванням таких норм:
більш як 3000 призовників і військовозобов’язаних на кожні наступні 1500
призовників і військовозобов’язаних - по одній особі додатково;
від 1000 до 2000 призовників і військовозобов’язаних - дві особи, а на
кожні наступні 1000 призовників і військовозобов’язаних - по одній особі
додатково.
від 4000 до 7000 призовників і військовозобов’язаних - три особи, а на
кожні наступні 3000 призовників і військовозобов’язаних - по одній особі
додатково.
Зазначені особи утримуються за рахунок коштів державного та відповідних
місцевих бюджетів, коштів підприємств, установ і організацій.
11. За наявності на військовому обліку в державних органах, на
підприємствах, в установах та організаціях менше 500 призовників і
військовозобов’язаних обов’язки щодо ведення військового обліку
покладаються на посадову особу кадрового підрозділу або служби
управління персоналом, якій встановлюється доплата у розмірі до 50
відсотків посадового окладу, крім державних службовців.
12. Загальна кількість осіб, відповідальних за ведення військового
обліку в державних органах, на підприємствах, в установах та
організаціях, визначається виходячи з кількості призовників і
військовозобов’язаних, які перебувають на військовому обліку станом на 1
січня поточного року, із застосуванням норм, визначених у пунктах 10 і 11 цього Порядку.
У разі наявності у виконавчих комітетах сільських, селищних, міських
рад, на підприємствах, в установах та організаціях двох і більше осіб,
відповідальних за ведення військового обліку, їх об’єднують в окремий
підрозділ - військово-обліковий підрозділ (відділ, сектор, групу тощо).
13. Посадові оклади для осіб військово-облікових підрозділів
установлюються на рівні посадових окладів працівників кадрового
підрозділу.
14. Державні органи, підприємства, установи та організації у семиденний
строк інформують відповідні районні (міські) військові комісаріати про
призначення, переміщення і звільнення осіб, відповідальних за ведення
військового обліку.
15. Військовий облік здійснюється з урахуванням встановлених в Україні
правил реєстрації місця проживання фізичних осіб, організовується і
безпосередньо ведеться державними органами, а також підприємствами,
установами та організаціями, в яких призовники і військовозобов’язані
працюють (навчаються).
16. Військовий облік ведеться на підставі паспорта громадянина України та таких військово-облікових документів:
17. Взяттю на військовий облік призовників державними органами,
підприємствами, установами та організаціями підлягають громадяни у віці
від 18 до 27 років, які:
не приписані до призовних дільниць та не перебувають у запасі Збройних Сил, СБУ, Служби зовнішньої розвідки;
прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) або з-за кордону на нове місце проживання;
18. Взяттю на військовий облік військовозобов’язаних державними
органами, підприємствами, установами та організаціями підлягають:
громадяни, придатні за станом здоров’я до проходження військової служби в
мирний та воєнний час, які не досягли граничного віку перебування в
запасі Збройних Сил;
особи, які припинили альтернативну (невійськову) службу в разі
закінчення строку її проходження або достроково відповідно до Закону
України “Про альтернативну (невійськову) службу”;
особи, звільнені із служби з Національної поліції, МВС,
Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (крім осіб, прийнятих
на службу цивільного захисту у порядку, визначеному Кодексом цивільного
захисту України, до проходження строкової військової служби), Державної
кримінально-виконавчої служби, центрального органу виконавчої влади, що
реалізує державну податкову і митну політику;
особи, які набули громадянство України і підлягають взяттю на військовий облік військовозобов’язаних;
особи, які прибули з інших місцевостей (адміністративно-територіальних одиниць) або з-за кордону на нове місце проживання;
призовники, яких відповідно до статті 18 Закону України “Про військовий
обов’язок і військову службу” звільнено від призову на строкову
військову службу;
жінки, які мають фах, споріднений з відповідними військово-обліковими
спеціальностями, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів
України, за умови їх придатності до проходження військової служби за
станом здоров’я, віком та сімейним станом.
19. Не підлягають взяттю на військовий облік призовників державними
органами, підприємствами, установами та організаціями громадяни, які:
вибувають в іншу місцевість (адміністративно-територіальну одиницю) України до нового місця проживання;
взяті згідно з рішеннями комісії з питань приписки або призовної комісії на військовий облік військовозобов’язаних;
отримали військові звання офіцерського складу після проходження військової підготовки за програмою підготовки офіцерів запасу;
припинили альтернативну (невійськову) службу в разі закінчення строку її
проходження або достроково відповідно до Закону України “Про
альтернативну (невійськову) службу”.
20. Не підлягають взяттю на військовий облік військовозобов’язаних
державними органами, підприємствами, установами та організаціями:
особи, які після проходження строкової військової служби прийняті на
військову службу за контрактом до військових формувань, утворених
відповідно до законів, крім Збройних Сил (далі - інші військові
формування), або на службу до Національної поліції, органів, підрозділів
цивільного захисту, до Держспецзв’язку, Державної
кримінально-виконавчої служби;
На спеціальному військовому обліку перебувають військовозобов’язані,
заброньовані за органами державної влади, органами місцевого
самоврядування, підприємствами, установами та організаціями на період
мобілізації та на воєнний час, який ведеться в порядку, встановленому
Кабінетом Міністрів України.
22. Призовники і військовозобов’язані, а також посадові особи, винні в
порушенні вимог цього Порядку і Правил військового обліку призовників і
військовозобов’язаних (далі - Правила військового обліку) (додаток 1), несуть відповідальність згідно із законом.
Державні органи, які забезпечують функціонування системи військового
обліку, підприємства, установи та організації, де ведеться військовий
облік призовників і військовозобов’язаних, виготовляють друкарським
способом правила військового обліку і вивішують їх на видному місці у
відповідних приміщеннях.
23. У сільській місцевості, а також у містах і селищах, де відсутні
районні (міські) військові комісаріати, персонально-первинний облік
призовників і військовозобов’язаних, крім військовозобов’язаних СБУ,
Служби зовнішньої розвідки, за місцем їх проживання ведеться виконавчими
комітетами сільських, селищних та міських рад.
24. З метою забезпечення персонально-первинного обліку призовників і
військовозобов’язаних виконавчі комітети сільських, селищних та міських
рад здійснюють:
взяття на військовий облік громадян, які прибули на нове місце
проживання до адміністративно-територіальної одиниці, що обслуговується
виконавчим комітетом сільської, селищної або міської ради, тільки після
їх взяття на військовий облік у районному (міському) військовому
комісаріаті;
зняття з військового обліку громадян після їх вибуття в іншу місцевість
(адміністративно-територіальну одиницю) до нового місця проживання
тільки після їх зняття з військового обліку в районному (міському)
військовому комісаріаті;
виявлення призовників і військовозобов’язаних, які проживають на
території, що обслуговується виконавчими комітетами сільської, селищної
чи міської ради, і не перебувають в них на військовому обліку, взяття
таких працівників і військовозобов’язаних на персонально-первинний облік
та направлення до районних (міських) військових комісаріатів для взяття
на військовий облік;
оповіщення на вимогу районних (міських) військових комісаріатів
призовників і військовозобов’язаних про їх виклик до районних (міських)
військових комісаріатів і забезпечення їх своєчасного прибуття;
постійну взаємодію з відповідними районними (міськими) військовими
комісаріатами та військовими частинами щодо строків та способів звіряння
даних карток первинного обліку призовників і військовозобов’язаних з
обліковими даними районних (міських) військових комісаріатів, внесення
відповідних змін до них, а також щодо оповіщення призовників і
військовозобов’язаних;
у п’ятиденний строк з дня подання відповідних документів внесення до
карток первинного обліку призовників і військовозобов’язаних змін щодо
їх сімейного стану, місця проживання, освіти, місця роботи і посади та
надсилають щомісяця до 5 числа до районних (міських) військових
комісаріатів повідомлення про зміну облікових даних (додаток 2);
звіряння не рідше одного разу на рік облікових даних карток первинного
обліку призовників і військовозобов’язаних, які перебувають на
військовому обліку, з їх обліковими даними, що містяться в особових
картках призовників і військовозобов’язаних підприємств, установ,
організацій, в яких вони працюють (навчаються), що перебувають на
території відповідальності сільських, селищних та міських рад, а також
із будинковими книгами (даними реєстраційного обліку), іншими
документами з питань реєстрації місця проживання фізичних осіб, а також з
фактичним проживанням (перебуванням) призовників і
військовозобов’язаних шляхом подвірного обходу;
звіряння даних карток первинного обліку призовників, які перебувають на
військовому обліку в органах місцевого самоврядування, з обліковими
даними районних (міських) військових комісаріатів (після приписки
громадян до призовних дільниць і перед призовом їх на строкову військову
службу, а також в інші строки, визначені районними (міськими)
військовими комісаріатами);
складення і подання щороку до 1 грудня до районних (міських) військових
комісаріатів списків громадян, які підлягають приписці до призовних
дільниць (додаток 3);
приймання під розписку від призовників і військовозобов’язаних їх
військово-облікових документів для подання до районних (міських)
військових комісаріатів для звіряння з картками первинного обліку та
оформлення бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та
воєнний час (додаток 4);
постійний контроль за виконанням громадянами, посадовими особами
підприємств, установ та організацій, які перебувають на території
відповідних населених пунктів, встановлених правил військового обліку та
проведенням відповідної роз’яснювальної роботи. Звернення щодо
громадян, які ухиляються від виконання військового обов’язку,
надсилаються до органів Національної поліції для їх розшуку, затримання і
доставки до відповідних районних (міських) військових комісаріатів (додаток 5);
інформування районних (міських) військових комісаріатів про всіх
громадян, посадових осіб підприємств, установ та організацій та
власників будинків, які порушують правила військового обліку, для
притягнення винних до відповідальності згідно із законом;
повідомлення щомісяця до 5 числа районних (міських) військових
комісаріатів про реєстрацію, ліквідацію підприємств, установ та
організацій, які перебувають на території відповідних населених пунктів (додаток 6);
ведення та зберігання журналу обліку результатів перевірок стану
військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння
облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів
(додаток 7). Журнал ведеться до повного закінчення, після чого
зберігається згідно із встановленим порядком протягом семи років.
25. Призовники і військовозобов’язані, які прибули до нового місця
проживання в адміністративно-територіальну одиницю, де відсутні районні
(міські) військові комісаріати, для взяття на військовий облік у
семиденний строк особисто прибувають із військово-обліковими документами
у районний (міський) військовий комісаріат.
Про призовників і військовозобов’язаних, які вибули до нового постійного
місця проживання за межі адміністративно-територіальної одиниці без
зняття з військового обліку, виконавчий комітет сільської, селищної або
міської ради повідомляє районному (міському) військовому комісаріату для
вжиття відповідних заходів.
26. Під час взяття на військовий облік призовників і
військовозобов’язаних виконавчими комітетами сільських, селищних та
міських рад:
перевіряється дійсність та належність військово-облікових документів
призовників і військовозобов’язаних їх власникам, наявність відміток про
взяття на військовий облік у районних (міських) військових комісаріатах
і своєчасність їх прибуття у виконавчий комітет сільської, селищної або
міської ради;
У разі виявлення у військово-облікових документах розбіжностей,
неточностей або підробок виконавчий комітет сільської, селищної або
міської ради повідомляє про це районному (міському) військовому
комісаріату.
27. Картки первинного обліку у виконавчих комітетах сільських, селищних
та міських рад заповнюються послідовно, у точній відповідності з даними
записів військово-облікових документів. Відсутні дані первинного обліку
вносяться до картки під час особистої бесіди з призовником або
військовозобов’язаним.
28. Картки первинного обліку зберігаються у виконавчих комітетах
сільських, селищних та міських рад в алфавітному порядку за такими
групами:
друга - картки первинного обліку військовозобов’язаних рядового, сержантського та старшинського складу;
п’ята група - картки первинного обліку призовників і військовозобов’язаних, знятих (виключених) з військового обліку.
Картки первинного обліку військовозобов’язаних, які мають на руках
мобілізаційні розпорядження, виділяються окремо в кожній групі.
29. Виконавчі комітети сільських, селищних та міських рад щомісяця до 5
числа надсилають до районних (міських) військових комісаріатів
повідомлення про зміну облікових даних призовників і
військовозобов’язаних, які змінили місце проживання в межах
адміністративно-територіальної одиниці, та військовозобов’язаних, що
прибули з мобілізаційними розпорядженнями.
За рішенням районного (міського) військового комісаріату здійснюється
вилучення у військовозобов’язаного мобілізаційного розпорядження, про що
у військовому квитку ставиться відмітка. Вилучені мобілізаційні
розпорядження щомісяця до 5 числа надсилаються до районного (міського)
військового комісаріату разом з повідомленням про зміну облікових даних.
30. У разі зняття (виключення) призовників і військовозобов’язаних із
військового обліку виконавчими комітетами сільських, селищних та міських
рад у картках первинного обліку ставляться відповідні відмітки.
Призовники і військовозобов’язані, які вибувають за межі України на
постійне місце проживання, направляються виконавчими комітетами
сільських, селищних та міських рад до районних (міських) військових
комісаріатів для зняття їх із військового обліку та вилучення
військово-облікових документів.
Картки первинного обліку призовників і військовозобов’язаних, знятих із
військового обліку у зв’язку з вибуттям в іншу місцевість
(адміністративно-територіальну одиницю), зберігаються протягом п’яти
років та знищуються після їх чергового звіряння з обліковими даними
районних (міських) військових комісаріатів із складенням акта (додаток 9).
Решта карток первинного обліку призовників і військовозобов’язаних,
знятих (виключених) з військового обліку, зберігаються до виповнення їм
65 років, після чого знищуються із складенням акта.
31. Звіряння облікових даних карток первинного обліку призовників і
військовозобов’язаних, які перебувають на військовому обліку, з їх
обліковими даними, що містяться в особових картках призовників і
військовозобов’язаних підприємств, установ та організацій, в яких вони
працюють (навчаються), що перебувають на території відповідальності
виконавчих комітетів сільських, селищних та міських рад, а також з
будинковими книгами (даними реєстраційного обліку), іншими документами з
питань реєстрації місця проживання фізичних осіб, а також з фактичним
проживанням (перебуванням) призовників і військовозобов’язаних шляхом
подвірного обходу.
Крім того, під час звіряння перевіряються наявність та стан військово-облікових документів призовників і військовозобов’язаних.
Виконавчі комітети сільських, селищних або міських рад вносять до карток
первинного обліку призовників і військовозобов’язаних зміни облікових
даних, які виявлені під час звіряння, та надсилають щомісяця до 5 числа
до районних (міських) військових комісаріатів повідомлення про зміну
облікових даних.
Про призовників і військовозобов’язаних, керівників та посадових осіб
підприємств, установ, організацій, а також власників будинків, які
порушують встановлені правила військового обліку, повідомляється
виконавчими комітетами сільських, селищних або міських рад районному
(міському) військовому комісаріату для притягнення винних до
відповідальності згідно із законом.
Результати звіряння облікових даних карток первинного обліку з
обліковими даними особових карток призовників і військовозобов’язаних
підприємств, установ та організацій вносяться до журналу обліку
результатів перевірок стану військового обліку призовників і
військовозобов’язаних та звіряння облікових даних з даними районних
(міських) військових комісаріатів.
32. Звіряння даних карток первинного обліку призовників і
військовозобов’язаних, які перебувають на військовому обліку у
виконавчих комітетах сільських, селищних та міських рад, з обліковими
даними районних (міських) військових комісаріатів здійснюється
відповідно до графіка звіряння, затвердженого відповідним розпорядженням
місцевого органу виконавчої влади.
Особи виконавчих комітетів сільських, селищних та міських рад,
відповідальні за ведення військового обліку, у визначені графіком
звіряння строки відряджаються до відповідних районних (міських)
військових комісаріатів та проводять звіряння даних карток первинного
обліку з обліковими документами призовників і військовозобов’язаних, які
зберігаються в районних (міських) військових комісаріатах.
Результати звіряння вносяться до журналу обліку результатів перевірок
стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння
облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів.
33. У разі отримання розпорядження районного (міського) військового
комісаріату щодо оповіщення призовників і військовозобов’язаних про їх
явку на призовні дільниці (пункти попереднього збору) для їх приписки до
призовної дільниці, призову на військову службу або на збори
військовозобов’язаних виконавчі комітети сільських, селищних та міських
рад:
здійснюють оповіщення зазначених у розпорядженні призовників і
військовозобов’язаних за місцем їх проживання під їх особистий підпис у
картках первинного обліку. У разі відсутності призовників і
військовозобов’язаних за місцем їх проживання доводять вимогу про виклик
до відома власників будинків, у яких вони проживають;
письмово повідомляють районному (міському) військовому комісаріату про
результати оповіщення та виконання вимог законодавства призовниками і
військовозобов’язаними та власниками будинків;
забезпечують контроль за прибуттям призовників і військовозобов’язаних за викликом районного (міського) військового комісаріату;
звертаються до органів Національної поліції щодо громадян, які
ухиляються від виконання військового обов’язку, для їх розшуку,
затримання і доставки до районного (міського) військового комісаріату.
34. Витрати, пов’язані із забезпеченням бланками облікових документів,
штампами і канцелярським приладдям, відрядженнями та наданням
транспортних послуг для забезпечення оповіщення призовників і
військовозобов’язаних, здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів.
35. Облік та зберігання документів військового обліку, штампів, книг і
журналів військового обліку здійснюються відповідно до Типової
інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді
міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади,
затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада
2011 р. № 1242 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 94, ст. 3433).
36. Державні органи, підприємства, установи та організації ведуть
персональний облік призовників і військовозобов’язаних за місцем їх
роботи (навчання).
37. З метою ведення персонального обліку призовників і
військовозобов’язаних на державні органи, підприємства, установи та
організації покладається виконання таких заходів:
перевірка у громадян під час прийняття на роботу (навчання) наявності
військово-облікових документів (у військовозобов’язаних - військових
квитків або тимчасових посвідчень, а у призовників - посвідчень про
приписку до призовних дільниць). Приймання на роботу (навчання)
призовників і військовозобов’язаних здійснюється тільки після взяття їх
на військовий облік у районних (міських) військових комісаріатах, а
також у разі перебування на військовому обліку в СБУ та Службі
зовнішньої розвідки;
надсилання у семиденний строк до відповідних районних (міських)
військових комісаріатів повідомлень про зміну облікових даних
призовників і військовозобов’язаних, прийнятих на роботу (навчання) чи
звільнених з роботи (відрахованих з навчального закладу);
оповіщення на вимогу районних (міських) військових комісаріатів
призовників і військовозобов’язаних про їх виклик до районних (міських)
військових комісаріатів і забезпечення їх своєчасного прибуття;
забезпечення повноти та достовірності облікових даних призовників і
військовозобов’язаних згідно з вимогами, встановленими цим Порядком та
іншими документами первинного обліку відповідно до законодавства;
взаємодія з районними (міськими) військовими комісаріатами щодо строків
та способів звіряння даних особових карток, списків призовників і
військовозобов’язаних, їх облікових даних, внесення відповідних змін до
них, а також щодо оповіщення призовників і військовозобов’язаних;
організація періодичного звіряння особових карток призовників і
військовозобов’язаних із записами у військових квитках та посвідченнях
про приписку до призовних дільниць. Не рідше одного разу на рік
проведення звіряння особових карток працівників з обліковими документами
районних (міських) військових комісаріатів, в яких вони перебувають на
військовому обліку;
у п’ятиденний строк з дня подання відповідних документів внесення до
особових карток призовників і військовозобов’язаних змін щодо їх
сімейного стану, місця проживання (перебування), освіти, місця роботи і
посади та надсилання щомісяця до 5 числа до районних (міських)
військових комісаріатів повідомлення про зміну облікових даних;
складення і подання щороку до 1 грудня до районних (міських) військових
комісаріатів списків громадян, які підлягають приписці до призовних
дільниць;
приймання під розписку від призовників і військовозобов’язаних їх
військово-облікових документів для подання до районних (міських)
військових комісаріатів для звіряння з картками первинного обліку та
оформлення бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на
воєнний час;
своєчасне оформлення документів для бронювання військовозобов’язаних за
центральними і місцевими органами виконавчої влади, іншими державними
органами, підприємствами, установами та організаціями на період
мобілізації та на воєнний час;
постійний контроль за виконанням посадовими особами державних органів,
підприємств, установ та організацій, призовниками і
військовозобов’язаними встановлених правил військового обліку та
проведенням відповідної роз’яснювальної роботи;
постійне інформування районних (міських) військових комісаріатів про
громадян та посадових осіб, які порушують правила військового обліку,
для притягнення їх до відповідальності згідно із законом;
ведення та зберігання журналу обліку результатів перевірок стану
військового обліку призовників і військовозабов’язаних та звіряння їх
облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів.
38. Персональний облік призовників і військовозобов’язаних на
підприємствах, в установах та організаціях ведеться згідно з типовою
формою первинного обліку № П-2
“Особова картка працівника” (далі - особова картка), затвердженою
спільним наказом Держкомстату та Міноборони від 25 грудня 2009 р. №
495/656, у розділі II якої зазначаються відомості про військовий облік.
Персональний облік призовників і військовозобов’язаних - державних
службовців у центральних і місцевих органах виконавчої влади, інших
державних органах ведеться згідно з формою первинного обліку
“Особова картка державного службовця”, затвердженою наказом
Нацдержслужби від 5 серпня 2016 р. № 156, у пункті 14 якої зазначаються
відомості про військовий облік.
39. Розділ “Відомості про військовий облік” особової картки заповнюється відповідно до записів у військово-облікових документах.
40. У підрозділах розділу “Відомості про військовий облік” особової
картки рядового, сержантського та старшинського складу запасу
зазначається:
“категорія обліку” - перша чи друга категорія, а також серія та номер військового квитка або тимчасового посвідчення;
“військове звання” - військове звання, присвоєне військовозобов’язаному
під час проходження ним військової служби або перебування у запасі;
“військово-облікова спеціальність” - тризначне кодове (цифрове) позначення військово-облікової спеціальності;
“придатність до військової служби” - рішення військово-лікарських
комісій щодо осіб, визнаних обмежено придатними до військової служби у
воєнний час;
“найменування районного (міського) військового комісаріату за місцем
реєстрації” - найменування районного (міського) військового комісаріату,
в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку;
“найменування районного (міського) військового комісаріату за місцем
фактичного проживання” - найменування районного (міського) військового
комісаріату, на території відповідальності якого фактично проживає
військовозобов’язаний;
“перебування на спеціальному обліку” - номери переліку, пункту і розділу
переліку, за якими оформлено бронювання. Для військовозобов’язаних, які
мають мобілізаційні розпорядження, - номер команди.
розряд запасу згідно із записом у військовому квитку офіцера запасу, а
також серія та номер військового квитка або тимчасового посвідчення - у
підрозділі “категорія обліку”;
профіль підготовки (командний, інженерний, технічний, юридичний, медичний, ветеринарний) - у підрозділі “склад”;
шестизначне цифрове позначення військово-облікової спеціальності - у підрозділі “військово-облікова спеціальність”.
Підрозділи “група обліку” та “придатність до військової служби” зазначеного розділу не заповнюються.
номер пункту (абзацу), частини та статті Закону України
“Про військовий обов’язок і військову службу”, за якими надається
відстрочка від призову на строкову військову службу, і дата, до якої
вона надається, - у підрозділі “перебування на спеціальному обліку”.
43. В особових картках військовозобов’язаних, які досягли граничного
віку перебування в запасі, після проведення чергового звіряння з
відповідними районними (міськими) військовим комісаріатами робиться
відмітка “Виключений з військового обліку за віком”.
44. Особові картки призовників і військовозобов’язаних зберігаються в алфавітному порядку в окремій картотеці за такими групами:
Особові картки військовозобов’язаних, які заброньовані на період
мобілізації та на воєнний час, виділяються окремо в кожній групі.
Особові картки осіб, виключених з військового обліку за віком чи станом здоров’я, зберігаються у загальній картотеці.
Організація зберігання особових карток призовників і
військовозобов’язаних у державних органах, на підприємствах, в установах
та організаціях здійснюється відповідно до вимог законодавства.
45. Звіряння облікових даних особових карток призовників і
військовозобов’язаних з їх військово-обліковими документами здійснюється
відповідно до графіка, затвердженого керівниками відповідних державних
органів, підприємств, установ та організацій.
Під час звіряння перевіряються наявність та стан військово-облікових документів призовників і військовозобов’язаних.
Державні органи, підприємства, установи та організації у п’ятиденний
строк з дня подання відповідних документів вносять до особових карток
призовників і військовозобов’язаних зміни облікових даних, виявлені під
час їх звіряння, та надсилають щомісяця до 5 числа до відповідних
районних (міських) військових комісаріатів повідомлення про зміну
облікових даних.
Про призовників і військовозобов’язаних, які порушують встановлені
правила військового обліку, державні органи, підприємства, установи та
організації повідомляють відповідним районним (міським) військовим
комісаріатам для притягнення їх до відповідальності згідно із законом.
46. Звіряння даних особових карток призовників і військовозобов’язаних,
які працюють (навчаються) на підприємствах, в установах та організаціях,
з обліковими даними документів районних (міських) військових
комісаріатів здійснюється згідно з графіком звіряння, який
затверджується розпорядженням відповідної районної держадміністрації або
міської ради.
Особи, відповідальні за ведення військового обліку державних органів,
підприємств, установ та організацій, у визначені графіком звіряння
строки відряджаються до відповідних районних (міських) військових
комісаріатів та проводять звіряння даних особових карток призовників і
військовозобов’язаних з їх обліковими документами у районних (міських)
військових комісаріатах.
Результати звіряння вносяться до журналу обліку результатів перевірок
стану військового обліку та звіряння облікових даних з даними районних
(міських) військових комісаріатів.
47. У разі отримання розпоряджень районних (міських) військових
комісаріатів щодо оповіщення призовників і військовозобов’язаних про їх
виклик на призовні дільниці (пункти попереднього збору) для їх приписки
до призовної дільниці, призову на військову службу або на збори
військовозобов’язаних керівники державних органів, підприємств, установ
та організацій зобов’язані:
видати наказ про оповіщення призовників і військовозобов’язаних та
довести його до їх відома у частині, що стосується забезпечення їх
прибуття за викликом районного (міського) військового комісаріату у
визначені ним строки;
забезпечити здійснення контролю за результатами оповіщення та прибуттям
призовників і військовозобов’язаних до районних (міських) військових
комісаріатів;
письмово повідомити районним (міським) військовим комісаріатам про осіб,
які не виконали наказ керівника державного органу, підприємства,
установи та організації та не прибули за викликом до районного
(міського) військового комісаріату.
48. Призовники і військовозобов’язані, які працюють на морських і
річкових суднах, беруться на військовий облік за місцезнаходженням
портів приписки таких суден.
Призовники і військовозобов’язані із числа плаваючого складу морського і
річкового флоту, які мешкають на судні без реєстрації їх місця
проживання, беруться на військовий облік у портах приписки суден чи
населених пунктах за місцем дислокації кадрових підрозділів, що
обслуговують судна.
Для взяття на військовий облік і зняття з військового обліку призовників
і військовозобов’язаних із числа плаваючого складу їх
військово-облікові документи подаються до облікових органів за
розпорядженням капітанів суден чи адміністрації пароплавств, управлінь і
баз флоту, флотилій.
У разі коли судна на період зимової навігації перебазовуються до інших
портів, призовники і військовозобов’язані із числа плаваючого складу,
які обслуговують судна, повинні залишатися на військовому обліку в
кадрових підрозділах відповідних пароплавств, управлінь і баз флоту,
флотилій за місцезнаходженням портів приписки суден.
49. Призовники і військовозобов’язані, які працюють у польових
геологічних і топографо-геодезичних організаціях, пошукових, знімальних,
гідрогеологічних, геофізичних, лісобудівних, землебудівних експедиціях і
загонах, на лінійних будівельно-монтажних і спеціалізованих поїздах,
шляхових машинних станціях, у пересувних механізованих і спеціалізованих
колонах, тунельних, мостобудівних і плаваючих загонах та ділянках,
будівельно-монтажних і пусконалагоджувальних організаціях, управліннях
механізації та підводно-технічних робіт, а також в інших прирівняних до
таких організаціях, робота в яких пов’язана із постійним переміщенням,
які не мають постійного місця проживання в пунктах проведення робіт,
беруться на військовий облік кадровими підрозділами за місцезнаходженням
таких організацій.
50. Навчальні заклади, які здійснюють підготовку жінок за фахом,
спорідненим з відповідними військово-обліковими спеціальностями,
визначеними Кабінетом Міністрів України, за три місяці до випуску
подають до районних (міських) військових комісаріатів відповідний список
(додаток 10). Списки долучаються до окремої справи та зберігаються в
районному (міському) військовому комісаріаті протягом 30 років.
51. Міноборони через Генеральний штаб Збройних Сил з метою забезпечення
функціонування системи військового обліку на підставі результатів
аналізу звітних даних, проведених заходів та перевірок стану військового
обліку розробляє та подає щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів
України інформацію про стан військового обліку за минулий рік разом із
планом перевірки стану військового обліку в державних органах, на
підприємствах, в установах та організаціях. Крім того, визначаються
завдання з методологічного, методичного і наукового забезпечення
військового обліку, підвищення кваліфікації посадових осіб,
відповідальних за організацію військового обліку, забезпечення
функціонування системи військового обліку. Також розробляються та
вносяться в установленому порядку відповідні проекти актів, спрямованих
на врегулювання питань щодо ведення військового обліку.
52. Центральні органи виконавчої влади та інші державні органи на
підставі звітів, результатів проведених заходів та перевірок стану
військового обліку в минулому році відповідно до компетенції щороку
затверджують до 1 лютого накази про стан військового обліку за минулий
рік та завдання на наступний рік, а також плани перевірки стану
військового обліку, завдання з методологічного, методичного і наукового
забезпечення військового обліку та підвищення кваліфікації осіб,
відповідальних за ведення військового обліку, а також інші заходи із
забезпечення функціонування системи військового обліку.
на підставі інформації районних (міських) військових комісаріатів про
стан військового обліку за минулий рік та пропозицій щодо його
поліпшення у наступному році, результатів аналізу звітних даних,
проведених заходів та перевірок стану військового обліку на відповідній
території у минулому році видають щороку до 1 лютого розпорядження про
стан військового обліку за минулий рік та завдання на наступний рік.
Розпорядженнями затверджуються плани перевірок стану військового обліку
на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць,
завдання з методичного забезпечення військового обліку та підвищення
кваліфікації посадових осіб, відповідальних за організацію та ведення
військового обліку, а також інші заходи щодо забезпечення функціонування
системи військового обліку. Розпорядження облдержадміністрацій
надсилаються щороку до 10 лютого до оперативних командувань відповідно
до військово-адміністративного поділу території України, доводяться до
відома районних держадміністрацій та районних (міських) військових
комісаріатів. Крім того, розпорядженнями районних держадміністрацій або
рішеннями виконавчих комітетів міських рад затверджуються плани звіряння
облікових даних підприємств, установ та організацій, виконавчих
комітетів сільських, селищних або міських рад з обліковими даними
районних (міських) військових комісаріатів, які надсилаються щороку до
20 січня до облдержадміністрацій, районних (міських) військових
комісаріатів та виконавчих комітетів сільських, селищних або міських рад
відповідно до адміністративно-територіального поділу;
повідомляють щомісяця до 5 числа районним (міським) військовим
комісаріатам про реєстрацію, ліквідацію підприємств, установ та
організацій, які належать до сфери їх управління (додаток 6).
54. Командування Сухопутних військ Збройних Сил на підставі результатів
аналізу звітних даних, проведених заходів та перевірок стану військового
обліку оперативними командуваннями та обласними, районними (міськими)
військовими комісаріатами за минулий рік затверджують щороку до 1 лютого
накази про стан військового обліку у районних (міських) військових
комісаріатах за минулий рік та завдання на наступний рік. Крім того, в
наказах визначаються завдання з методичного забезпечення військового
обліку та підвищення кваліфікації осіб, відповідальних за ведення
військового обліку, а також інші заходи щодо поліпшення стану ведення
військового обліку у районних (міських) військових комісаріатах. Витяги з
наказів надсилаються до 10 лютого до Генерального штабу Збройних Сил та
доводяться до відома оперативних командувань.
на підставі результатів аналізу звітних даних щодо перевірок стану
військового обліку, проведених у минулому році заходів затверджують до
30 січня накази про стан військового обліку призовників і
військовозобов’язаних за минулий рік та завдання на наступний рік. Крім
того, визначаються завдання з методичного забезпечення військового
обліку та підвищення кваліфікації посадових осіб, відповідальних за
організацію та ведення військового обліку, а також інші заходи щодо
забезпечення функціонування системи військового обліку. Витяги з наказів
надсилаються до 5 лютого до Командування Сухопутних військ,
Генерального штабу Збройних Сил та доводяться до відома
облдержадміністрацій;
подають до 20 лютого для затвердження до Генерального штабу Збройних Сил
плани перевірок стану військового обліку на території відповідальності.
здійснюють взяття, зняття або виключення з військового обліку
призовників і військовозобов’язаних у випадках, передбачених
законодавством;
виявляють призовників і військовозобов’язаних, які проживають
(перебувають) на відповідній території, проте не перебувають на
військовому обліку;
організовують оповіщення призовників і військовозобов’язаних про їх
виклик до призовних дільниць, пунктів збору районних (міських)
військових комісаріатів та забезпечують здійснення контролю за їх
прибуттям;
організовують та забезпечують зберігання облікової документації
призовників і військовозобов’язаних та персональних даних, які містяться
в них;
інформують щороку до 15 січня відповідні районні держадміністрації або
міські ради та вносять на їх розгляд пропозиції щодо поліпшення стану
військового обліку на відповідній території;
згідно з планами, затвердженими відповідними районними
держадміністраціями або міськими радами, здійснюють контроль на
відповідній території за станом військового обліку в державних органах,
на підприємствах, в установах та організаціях;
здійснюють взяття на військовий облік військовозобов’язаних - жінок на підставі списків із навчальних закладів;
забезпечують громадян військово-обліковими документами та зберігання
зданих або вилучених у призовників і військовозобов’язаних
військово-облікових документів;
надсилають запити до органів, що здійснюють реєстрацію місця проживання
фізичних осіб, з метою встановлення місцезнаходження призовників і
військовозобов’язаних (додаток 11);
ведуть провадження у справах про адміністративні правопорушення стосовно
осіб, відповідальних за ведення військового обліку в державних органах,
на підприємствах, в установах та організаціях, призовників і
військовозобов’язаних, які порушують правила військового обліку;
повідомляють органам досудового розслідування про факти, які свідчать
про вчинення кримінального правопорушення громадянами, які ухиляються
від військового обліку, призову на строкову військову службу, на
військову службу за мобілізацією або від проходження навчальних
(перевірочних) зборів (додаток 12);
звертаються до органів Національної поліції для розшуку, затримання та
доставки до районних (міських) військових комісаріатів громадян, які
ухиляються від виконання військового обов’язку (додаток 13);
Взяття на військовий облік, зняття та виключення з військового обліку
призовників і військовозобов’язаних у районних (міських) військових
комісаріатах здійснюється за їх особистої присутності. При цьому взяття
на військовий облік, зняття або виключення з нього здійснюється за умови
наявності паспорта громадянина України та військово-облікових
документів, визначених у пункті 16 цього Порядку.
Виключення з військового обліку осіб, які за рішенням суду визнані
недієздатними, оголошені померлими (які пропали безвісти) або засуджені
до позбавлення волі, здійснюється без їх особистої присутності.
Про взяття призовників і військовозобов’язаних на військовий облік,
зняття та виключення з нього в їх військово-облікових документах
проставляються відповідні відмітки.
У разі відсутності у призовників і військовозобов’язаних
військово-облікових документів районні (міські) військові комісаріати
беруть їх на військовий облік, знімають або виключають з нього лише
після відновлення зазначених документів.
забезпечують прибуття до місця проживання на територію України громадян,
які досягли повноліття і не мають відстрочки або не звільнені від
призову на строкову військову службу, для проходження призовної комісії;
повідомляють у семиденний строк з дня взяття на консульський облік або
зняття з нього про призовників і військовозобов’язаних відповідним
районним (міським) військовим комісаріатам за місцем перебування їх на
військовому обліку;
ведуть військовий облік призовників і військовозобов’язаних, які
перебувають на тимчасовому консульському обліку, за списком (додаток
14). Список зберігається в консульський установі протягом п’яти років;
проводять роз’яснювальну роботу із призовниками і військовозобов’язаними
щодо виконання ними встановлених правил військового обліку;
повідомляють відповідним районним (міським) військовим комісаріатам про
призовників і військовозобов’язаних, які порушують встановлені правила
військового обліку.
здійснюють реєстрацію (зняття з реєстрації) місця проживання призовників
і військовозобов’язаних лише в разі наявності в їх військово-облікових
документах позначок районних (міських) військових комісаріатів про
зняття з військового обліку або перебування на військовому обліку за
місцем проживання (додаток 15);
надсилають щомісяця до 5 числа до районних (міських) військових
комісаріатів повідомлення про реєстрацію (зняття з реєстрації) місця
проживання призовників і військовозобов’язаних (додаток 16);
повідомляють про місце перебування зареєстрованих призовників і
військовозобов’язаних на запити районних (міських) військових
комісаріатів (додаток 17);
надсилають у двотижневий строк до районних (міських) військових
комісаріатів або органів місцевого самоврядування, що ведуть військовий
облік, повідомлення про осіб, які отримали громадянство України і
повинні бути взяті на військовий облік (додаток 18);
надають районним (міським) військовим комісаріатам допомогу у прийнятті
призовників і військовозобов’язаних на військовий облік, здійснення
контролю за виконанням ними правил військового обліку та виявлення
призовників і військовозобов’язаних, які порушують зазначені правила.
Повідомлення про виявлення таких осіб надсилаються до районних (міських)
військових комісаріатів.
за зверненням районних (міських) військових комісаріатів здійснюють
досудове розслідування стосовно ухилення військовозобов’язаних від
військового обліку (додаток 12);
за зверненням органів місцевого самоврядування та районних (міських)
військових комісаріатів здійснюють розшук, затримання і доставку до
районних (міських) військових комісаріатів громадян, які ухиляються від
виконання військового обов’язку (додатки 5, 13).
60. Органи державної реєстрації актів цивільного стану повідомляють у
семиденний строк після звернення громадян щодо реєстрації актів
цивільного стану районним (міським) військовим комісаріатам, в яких
перебувають на військовому обліку призовники і військовозобов’язані, про
зміну їх прізвища, імені та по батькові, одруження (розлучення),
реєстрацію смерті призовників і військовозобов’язаних, вилучення
військово-облікових документів, пільгових посвідчень, а також зміну
інших даних (додаток 19).
61. Органи досудового розслідування повідомляють у семиденний строк
районним (міським) військовим комісаріатам про призовників і
військовозобов’язаних, щодо яких повідомлено про підозру у вчиненні
кримінального правопорушення (додаток 20).
повідомляють у семиденний строк районним (міським) військовим
комісаріатам про призовників, щодо яких кримінальні справи розглядаються
судами, а також про вироки щодо призовників і військовозобов’язаних,
які набрали законної сили;
вилучають та надсилають до відповідних районних (міських) військових
комісаріатів військово-облікові документи призовників і
військовозобов’язаних, засуджених до позбавлення волі, обмеження волі
або арешту.
63. Медико-соціальні експертні комісії повідомляють у семиденний строк
відповідним районним (міським) військовим комісаріатам про призовників і
військовозобов’язаних, яких визнано інвалідами (додаток 21).
64. Керівники лікувальних закладів під час проведення призову громадян
на строкову військову службу повідомляють у триденний строк відповідним
районним (міським) військовим комісаріатам про громадян призовного віку,
які перебувають на стаціонарному лікуванні (додаток 22).
65. Житлово-експлуатаційні організації, інші організації або
підприємства та установи, що здійснюють експлуатацію будинків, а також
власники будинків відповідно до розпоряджень районних (міських)
військових комісаріатів (додаток 23)
та рішень виконавчих комітетів сільських, селищних та міських рад
своєчасно подають необхідні відомості до зазначених органів про
призовників і військовозобов’язаних, сповіщають їх про виклик до
районних (міських) військових комісаріатів шляхом вручення повісток (додаток 24) та забезпечують прибуття за викликом.
66. Командири військових частин інших військових формувань, а також
керівники підприємств, установ та організацій, які перебувають у
підпорядкуванні інших військових формувань, надсилають у семиденний
строк до районних (міських) військових комісаріатів витяги з наказів про
прийняття на військову службу призовників і військовозобов’язаних для
виключення їх з військового обліку, вилучені військово-облікові
документи, а також список таких осіб (додаток 25).
67. Для зняття з військового обліку військовозобов’язаних, яких після
проходження строкової військової служби прийнято на службу до органів
Національної поліції, органів і підрозділів цивільного захисту,
Держспецзв’язку та Державної кримінально-виконавчої служби, відповідні
працівники зазначених органів вилучають у військовозобов’язаних
військово-облікові документи, які надсилають у семиденний строк до
районних (міських) військових комісаріатів за місцем перебування
призовників і військовозобов’язаних на військовому обліку разом з
витягами з наказів про прийняття на службу та списком (додаток 25).
68. Районні (міські) військові комісаріати у десятиденний строк з дня
отримання військово-облікових документів, списків у двох екземплярах та
витягів із наказів про прийняття на військову службу або службу до
органів, визначених у пункті 67
цього Порядку, призовників чи військовозобов’язаних проставляють в їх
військово-облікових документах та списках відмітки про виключення з
військового обліку та надсилають військово-облікові документи з другими
примірниками списків до органів, визначених у пункті 67 цього Порядку.
69. Інші військові формування, органи Національної поліції, органи і
підрозділи цивільного захисту, Держспецзв’язку та Державна
кримінально-виконавча служба організовують облік та зберігання списків і
військово-облікових документів. Посадові особи, винні у втраті
військово-облікових документів призовників і військовозобов’язаних,
несуть відповідальність згідно із законодавством.
70. Керівники органів, зазначених у пункті 67
цього Порядку, командири військових частин інших військових формувань
повідомляють у семиденний строк відповідним районним (міським)
військовим комісаріатам про звільнення військовозобов’язаних із служби,
яким повертають під розписку особисті військово-облікові документи та
видають довідки (додаток 26).
71. Наявність військово-облікових документів, зданих призовниками і
військовозобов’язаними на зберігання до відповідних державних органів,
підприємств, установ та організацій перевіряється щороку комісіями, що
утворюються згідно з наказами відповідних керівників, із складенням
актів.
72. У разі виявлення втрати військово-облікових документів посадовими
особами, на зберігання яким їх здано призовниками і
військовозобов’язаними, наказами керівників таких посадових осіб
призначається службове розслідування. Винні посадові особи притягуються
до відповідальності згідно із законодавством. Витяги з наказів про
результати такого розслідування вручаються призовникам або
військовозобов’язаним для подання до районних (міських) військових
комісаріатів за місцем їх перебування на військовому обліку для
відновлення військово-облікових документів.
73. Генеральний штаб Збройних Сил щороку до 1 березня затверджує штабам
оперативних командувань план перевірки стану військового обліку в
державних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, який
доводиться штабами оперативних командувань до відома відповідних
керівників.
Програма з визначеними питаннями перевірки доводиться штабами
оперативних командувань до відома державних органів, підприємств,
установ та організацій не пізніше ніж за десять днів до її початку (додаток 27).
74. Генеральний штаб Збройних Сил проводить перевірку стану військового
обліку в державних органах, на підприємствах, в установах та
організаціях, що провадять діяльність на території України.
За результатами перевірки складаються акти, які в десятиденний строк
після її закінчення надсилаються керівникам державних органів,
підприємств, установ та організацій та органам військового управління
для реагування і вжиття заходів згідно із законодавством.
Результати перевірки державних органів, підприємств, установ та
організацій вносяться до журналів обліку результатів перевірок стану
військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння їх
облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів (додаток 7).
Командування Сухопутних військ Збройних Сил та оперативні командування з
питань організації та ведення військового обліку перевіряються
Генеральним штабом Збройних Сил один раз на три роки. За результатами
перевірки складаються акти, які в десятиденний строк після її закінчення
надсилаються до Командування Сухопутних військ Збройних Сил та
оперативних командувань для реагування та вжиття заходів згідно із
законодавством.
75. Командування Сухопутних військ Збройних Сил здійснює загальне
керівництво та контроль за роботою оперативних командувань, обласних та
районних (міських) військових комісаріатів з питань організації та
ведення військового обліку, а також вживає заходів реагування на
виявлені правопорушення. Відповідно до плану, затвердженого Генеральним
штабом Збройних Сил, Командування Сухопутних військ Збройних Сил не
рідше одного разу на два роки проводить перевірку організації та ведення
військового обліку в оперативних командуваннях, обласних та районних
(міських) військових комісаріатах, які перебувають в їх підпорядкуванні.
За результатами перевірки складаються акти, які в десятиденний строк
після її закінчення надсилаються до Генерального штабу Збройних Сил та
оперативних командувань для реагування та вжиття заходів згідно із
законодавством.
76. Оперативні командування відповідно до затвердженого Генеральним
штабом Збройних Сил плану проводять перевірку державних органів,
підприємств, установ та організацій, що перебувають у межах зони
відповідальності відповідно до військово-адміністративного поділу
території України. За результатами перевірки складаються акти, які в
десятиденний строк після її закінчення надсилаються керівникам державних
органів, підприємств, установ та організацій, в яких проводилася
перевірка, до Генерального штабу Збройних Сил та обласних військових
комісаріатів для реагування і вжиття заходів згідно із законодавством.
Результати перевірки вносяться до журналів обліку результатів перевірок
стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння
облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів.
Оперативні командування відповідно до планів, затверджених Командуванням
Сухопутних військ Збройних Сил, проводять щороку перевірку стану
організації та ведення військового обліку не менш як у 30 відсотках
обласних військових комісаріатів. За результатами перевірки складаються
акти, які в десятиденний строк після її закінчення надсилаються до
Командування Сухопутних військ Збройних Сил та обласних військових
комісаріатів для реагування та вжиття заходів згідно із законодавством.
77. Обласні військові комісаріати у взаємодії з облдержадміністраціями
проводять відповідно до затверджених ними планів перевірку державних
органів, підприємств, установ та організацій, що перебувають на
відповідній території.
За результатами перевірки складаються акти, які в десятиденний строк
після її закінчення надсилаються відповідним керівникам, до оперативних
командувань та районних (міських) військових комісаріатів для реагування
та вжиття заходів згідно із законодавством. Результати перевірок
вносяться до журналів обліку результатів перевірок стану військового
обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння облікових даних з
даними районних (міських) військових комісаріатів.
Обласні військові комісаріати відповідно до планів, затверджених
оперативними командуваннями, проводять щороку перевірку стану
організації та ведення військового обліку не менш як у 30 відсотках
районних (міських) військових комісаріатів. За результатами перевірки
складаються акти, які в десятиденний строк після її закінчення
надсилаються до штабів оперативних командувань та районних (міських)
військових комісаріатів для реагування та вжиття заходів згідно із
законодавством.
78. Районні (міські) військові комісаріати відповідно до затверджених
районними держадміністраціями, міськими радами планів проводять
перевірку виконавчих комітетів сільських, селищних та міських рад, а
також підприємств, установ та організацій, що перебувають на території
їх відповідальності та в яких працюють військовозобов’язані, що
заброньовані за ними, а також військовозобов’язані, які мають
мобілізаційні розпорядження. Решта виконавчих комітетів сільських,
селищних та міських рад, підприємств, установ та організацій
перевіряються один раз на три роки. Результати перевірок вносяться до
журналів обліку результатів перевірок стану військового обліку
призовників і військовозобов’язаних та звіряння їх облікових даних з
даними районних (міських) військових комісаріатів (додаток 7) і журналу
обліку перевірок стану військового обліку районного (міського)
військового комісаріату (додаток 28), який після закінчення зберігається
сім років.
79. Центральні органи виконавчої влади та інші державні органи
відповідно до затверджених ними планів проводять щороку перевірку стану
військового обліку на підприємствах, в установах та організаціях, які
перебувають у сфері їх управління.
За результатами перевірки складаються акти, які в десятиденний строк
після її закінчення надсилаються відповідним керівникам та районним
(міським) військовим комісаріатам для реагування та вжиття заходів
згідно із законодавством. Результати перевірок вносяться до журналів
обліку результатів перевірок стану військового обліку призовників і
військовозобов’язаних та звіряння облікових даних з даними районних
(міських) військових комісаріатів.
80. Облдержадміністрації відповідно до затверджених ними планів у
взаємодії з обласними військовими комісаріатами проводять перевірку
державних органів, підприємств, установ та організацій, що перебувають
на території їх відповідальності.
За результатами перевірки складаються акти, які в десятиденний строк
після її закінчення надсилаються відповідним керівникам, до оперативних
командувань та відповідних районних (міських) військових комісаріатів
для реагування та вжиття заходів згідно із законодавством. Результати
перевірок об’єктів перевірок вносяться до журналів обліку результатів
перевірок стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних
та звіряння облікових даних з даними районних (міських) військових
комісаріатів.
81. Районні держадміністрації, міські ради у взаємодії з районними
(міськими) військовими комісаріатами відповідно до планів, затверджених
їх розпорядженнями або рішеннями, проводять перевірку органів місцевого
самоврядування, а також підприємств, установ та організацій, що
перебувають на території їх відповідальності. Органи місцевого
самоврядування, підприємства, установи та організації, які здійснюють
бронювання військовозобов’язаних та в яких працюють призначені в команди
на воєнний час військовозобов’язані, перевіряються один раз на рік.
Решта органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та
організацій перевіряється один раз на три роки. Результати перевірок
вносяться до журналів обліку результатів перевірок стану військового
обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння облікових даних з
даними районних (міських) військових комісаріатів.
82. Посадовим особам із складу комісії, що проводять перевірку стану
військового обліку, вручаються підписані відповідними керівниками та
завірені печатками приписи на право проведення перевірки стану
військового обліку (додаток 29) та затверджується план їх роботи.
83. Керівники державних органів, підприємств, установ та організацій
перевіряють наявність приписів та посвідчень у посадових осіб, які
проводять перевірку, та допускають їх до роботи з визначеними
документами.
84. Голови комісій, що проводять перевірку, на початку її проведення
доводять до відома керівників державних органів, підприємств, установ та
організацій плани роботи, а після завершення оголошують результати
перевірки, які вносять до журналів обліку результатів перевірок стану
військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння
облікових даних з даними районних (міських) військових комісаріатів.