ПОЯСНЮВАЛЬНА
ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про здійснення державних закупівель» щодо
врегулювання питань, пов’язаних з виправленням помилок (внесення
змін) в інформації про закупівлю
1. Обґрунтування
необхідності прийняття Закону України
______________________________
У проекті закону пропонується на законодавчому рівні
врегулювати питання щодо виправлення допущених замовником помилок (внесення
змін) в інформації про закупівлю, що підлягає оприлюдненню відповідно до статті
10 Закону України “Про здійснення державних закупівель” (далі – Закон) шляхом
внесення відповідних змін.
Актуальність
необхідності врегулювання цього питання сформована існуючою практикою. Зокрема,
під час складання документів та інформації з питань державних закупівель, що
підлягає оприлюдненню, замовники допускають різні помилки. Наприклад, невірно
вказуються обсяги закупівель внаслідок помилково поставленої коми чи то неправильного
зазначення дати, трапляються також орфографічні помилки, тощо.
У таких випадках виправлення допущених замовником помилок
(внесення змін) в інформації про закупівлю, як
до, так і після її оприлюднення, здійснюється відповідно до «Інструкціїї
подання, прийому та розміщення інформації про державні закупівлі в
інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель» та на веб-порталі
Уповноваженого органу «Державні закупівлі», яка затверджена наказом Державного
підприємства «Зовнішторгвидав України» №25 від 12.02.2013р.
Разом з тим,
практика проведення процедур державних закупівель засвідчила, що
існуючий порядок виправлення помилок (внесення змін) в інформації про
закупівлю, що підлягає оприлюдненню, містить ряд недоліків.
По-перше, відсутність вільного доступу до інформації
щодо виправлення помилок (внесення змін) в інформації про закупівлю, адже вона
не оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу. Як наслідок, не
забезпечується громадський контроль під час проведення процедури державних закупівель,
що призводить до порушення принципів відкритості та прозорості на всіх її стадіях.
По-друге, виправлення допущених замовником помилок (внесення
змін) в інформації про закупівлю, що підлягає оприлюдненню, здійснюється ДП «Зовнішторгвидав України» на
платній основі в розмірі від 240
до 660 грн. за кожну помилку є не припустимим. Оскільки замовниками
витрачаються державні кошти. А згідно з
цим Законом проведення державних
закупівель здійснюється з метою визначення економічно вигідної пропозиції,
тобто здійснення мінімізації витрачання бюджетних коштів.
По-третє, в межах єдиної процедури закупівлі не обмежується кількість виправлень
помилок (внесення змін) в інформації про закупівлю, яка підлягає оприлюдненню.
В результаті цього не забезпечується принцип добросовісної конкуренції серед учасників здійснення процедури
державних закупівель та виникають корупційні ризики.
Отже, враховуючи вищезазначене, цілком очевидна
необхідність визначення на законодавчому рівні
правових засад виправлення допущених замовником помилок (внесення змін)
в оприлюдненій інформації про закупівлю.
2. Мета і шляхи її досягнення
Законопроект розроблено з метою
удосконалення правового регулювання
сфери державних закупівель під час виправлення допущених замовником помилок
(внесення змін) в інформації про закупівлю, що підлягає оприлюдненню.
3. Загальна характеристика і основні положення
проекту
Проектом закону пропонується:
- дати визначення поняттю «помилки в інформації про закупівлю»;
- передбачити, що замовник для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу подає інформацію про виправлення помилок (внесення змін) в інформації про закупівлю у вигляді протоколу - протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення;
- доповнити Закон новою статтею, що регулює порядок виправлення помилок (внесення змін) в інформації про закупівлю;
- передбачити, що у разі виправлення помилок (внесення змін) в інформації про закупівлю більше ніж у двох документах в межах єдиної процедури закупівлі замовник відміняє торги.
4. Стан нормативної бази у даній
сфері державного регулювання
Нормативно-правовими актами, що діють у цій сфері, є: Конституція України;
Закон України «Про здійснення державних закупівель».
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація закону не потребує додаткових
фінансових витрат з Державного бюджету України.
6. Прогноз
соціально-економічних та інших наслідків прийняття закону України
Прийняття зазначеного законопроекту підсилить громадський
контроль за процесом здійснення процедур державних закупівель та зменшить
ризики зловживань під час виправлення
(внесення змін) в інформації про закупівлю, а також забезпечить економію бюджетних
коштів при проведенні замовниками закупівель.
Народний депутат України Т.Я. Слюз (№123)
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ